Sunday 6 November 2011

sAlaM AidiLaDha

Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah, semalam akhirnya tiba juga di Kuala Terengganu selepas perjalanan hampir 11 jam dari Stesen Bas Kajang... First time tiba di malam raya.. memang xtau nak cakap apa..

Saya dan kawan2 bertolak dari UKM lebih kurang jam 8 lebih (pagi).. Kami naik teksi berempat. Seorang balik Kedah, 3 balik Terengganu.. Sampai kat Stesen Bas Kajang, kami sarapan kat warung berdekatan. Dalam jam 10 am akhirnya nmpak bas kami tiba. Masing-masing excited bila naik bas, maklumla dah 2 bulan x balik.. :) Jam 10.15pg kami akhirnya bertolak balik ke negeri tercinta.. Terengganu...

Bile sampai je kat sana, ayah & mak kawan yg satu bas (wani) da smpai.. Ayah saya masih kat masjid.. memang sengaja kol lewat2, padahal orang lain biasanya kol sebelum sampai. Saja nak duduk kejap sorang2 kat situ & perhatikan gelagat2 manusia. :)

Ok la.. Kali ni xnak tulis panjang2. Cukupla sekadar ni saja.. akhir kalam, Salam Aidiladha buat semua.. semoga kita semua dapat memahami dan menghayati erti pengorbanan yang sebenar-benarnya... =)

Sebagai penutup, harap sudi baca coretan kata yg x seberapa ni.. ^^


Pengorbanan.. fhmkah kita erti pengorbanan? 


Kadang2 kita perlu berkorban utk kebahagiaan org lain
Kadang2 kita perlu berkorban utk masa depan yg lebih baik
Kadang2 kita perlu berkorban utk menjamin kebahagiaan di akhirat sana


Kadang2... kita perlu mengorbankan apa yg kita suka demi mendapatkan redhaNya.. jadi.. berkorbanlah.. x semua yg kita nak, kita akan dapat... dan x semua yg kita suka buat, kita boleh buat..




No comments:

Post a Comment